Μνήμη
ιερὴ Γονέων, συγγενῶν, «μισούντων
καὶ ἀγαπώντων»
Μὲ
σταθεροὺς βηματισμοὺς σιμώνει κι ἡ
ἑβδομαδα τῆς Ἀποκριᾶς, γιὰ νὰ μᾶς
κομίσει δυὸ μέρες πολὺ σημαντικές,
κορυφαῖες θὰ τὶς ἔλεγα, τῆς Τσικνοπέμπτης
καὶ τοῦ Ψυχοσάββατου. Μέρες, ποὺ ἄν
τὶς δεῖ κάποιος ἔτσι απλᾶ καὶ σύντομα,
μήτε ποὺ θὰ προσέξει τὸ περιεχόμενό
τους, τὸ ὁποῖο ψυχωφελεῖ τὰ μέγιστα
τὸν κάθε πιστό. Γιατὶ γνωρίζει πολὺ
σωστὰ ἡ Ἐκκλησία, ὅτι ὀφείλει νὰ
συνδράμει τὸν κάθε δικό Της ἄνθωπο μὲ
χίλιους τρόπους, ὥστε νὰ ζεῖ τὴ χαρὰ
καὶ τὴν εὐφροσύνη τῶν ἠμερῶν αὐτῶν,
σὲ συδυασμὸ μὲ τὸ χαροποιὸν πένθος
καὶ τὸν ὅποιο βαθὺ προβληματισμὸ
ἀποπνέουν. Ἔτσι ἡ Τσικνοπέμπτη
προβάλλεται ὡς μιὰ μέρα ποὺ ὁ κάθε
νοικοκύρης τὴ χαίρεται καὶ τὴν
ἀξιοποιεῖ, γιατὶ εἶναι μέρα γιορτῆς
καὶ ἀπόλαυσης τῶν ὅσων τοῦ προσφέρει
ἠ Χάρις Του. Γιὰ νὰ τὴ διαδεχτεῖ στὴ
συνέχεια ἡ σημαδιακὴ τοῦ Ψυχοσάββατου
ἡμέρα, μὲ τὸ ἀθάνατο Πανηγύρι τῶν
κεκοιμημένων, ὥστε νὰ κατανυγεῖ ἡ
ψυχὴ καὶ νὰ σκεφτεῖ μὲ ἱερὸ στοχασμό,
τὸ ἄλλο μέγιστον μάθημα ποὺ τῆς δίδεται
μὲ νόημα βαθύ. Ὅτι δηλαδή, μετὰ τὸ
εὐφρόσυνο γιορτινὸ τραπέζι, τώρα πιὰ
στρώνεται ἡ ἄλλη τράπεζα, ἐκείνη γιὰ
τοὺς κεκοιμημένους, τράπεζα ἱερή,
πάντιμος καὶ τὰ μέγιστα συγκινητική,
τὴν ὁποία καλεῖται νὰ ἀξιοποιήσει ἡ
κάθε φιλόθεη ψυχή, γιατὶ γνωρίζει πολὺ
καλά, πὼς μετὰ ἀπὸ κάποια χρόνια κι
αὐτὴ θὰ εἶναι ἕνα ὄνομα γραμμένο γιὰ
μνημόνευση τὴν ὥρα τοῦ Νεκρωσίμου
Τρισαγίου, ἕνα σπυρὶ σιτάρι στὸ πιλάτο
μὲ τὰ κόλυβα καὶ μιὰ μερίδα στὴ θέση
τῆς μνημόνευσης τῶν κεκοιμημένων στὸ
ἱερὸ Δισκαριο κατὰ τὴν Προσκομιδή.
Ἑβδομάδα
τῶν Ἀπόκρεω, λοιπόν, ἀνατέλλει. Μὲ
εὐαγγελικὲς περικοπὲς ποὺ ἀνακαλοῦν
στὴ μνήμη μας τὸ Πάθος τοῦ Κυρίου μας.
(Ἀνακαλοῦν, ἄραγε, ἤ μᾶς προετοιμαζουν;).
Μὲ μηνύματα ποικίλα, ποὺ ὀφείλουμε νὰ
τὰ δοῦμε κάτω ἀπὸ μιὰ προοπτική: Αὐτὴ
τῆς μετανοίας ἤ πιὸ ἁπλᾶ τῆς ἀποκάλυψης
τοῦ πραγματικοῦ μας προσώπου μὲ τὴν
ἀπόρριψη τοῦ κάθε προσωπείου, τῆς κάθε
μασκας, τῆς κάθε ὑποκριτικῆς. Γιὰ νὰ
σταθοῦμε ἔτσι γνήσιοι στὸ φοβερό Του
βήμα. Ἀλλιῶς ποιὸ νόημα ἔχει νὰ μιλᾶμε
γιὰ τὸ Τριώδιο, γιὰ τὴν Ἀποκριά, ἀκόμα
καὶ γιὰ τὴν Τσικνοπέμπτη;
π.
κ. ν. κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου