© ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση και αναπαραγωγή οποιωνδήποτε στοιχείων ή σημείων του e-περιοδικού μας, χωρίς γραπτή άδεια του υπεύθυνου π. Παναγιώτη Καποδίστρια (pakapodistrias@gmail.com), καθώς αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία, προστατευόμενη από τον νόμο 2121/1993 και την Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης, κυρωμένη από τον νόμο 100/1975.

Α Ν Α Γ Ν Ω Σ Τ Η Ρ Ι Ο

Τετάρτη, 20 Ιουνίου 2012

TRIO LIRICO στο Ίδρυμα Β. και Μ. Θεοχαράκη

ΜΕ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΑΚΡΟΑΤΗ γράφει η  ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ

Στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής  Β. και Μ. Θεοχαράκη είχαμε την τύχη να ακούσουμε το «TRIO LIRICO» αποτελούμενο από τον εξαίρετο πιανίστα  Neville Jason Fahy,  το θαυμάσιο βαρύτονο Νικόλα Καραγκιαούρη και τη σοπράνο Έλλη Αναστασοπούλου, που μας εξέπληξε με τη φωνή, την υποκριτική τέχνη της και την σκηνική της παρουσία. Η σύνθεση του προγράμματος, δύσκολη και απαιτητική περιλάμβανε σκηνές  με άριες και ντουέτα [αποσπάσματα] από Ιταλικές και Γαλλικές όπερες του 19ου αιώνα με τις οποίες αναμετρήθηκε επάξια το «TRIO LIRICO». Δύσκολη η επιλογή από ένα τόσο πλούσιο και απαιτητικό ρεπερτόριο και γι' αυτό τυχαία. Ο Πιανίστας  Neville Jason Fahy στήριξε τους δύο σολίστ και μαζί τους ανέδειξε τον ιταλικό  βερισμό  των Μασκάνι και Πουτσίνι, το μπελκάντο του Μπελίνι και τον ρομαντισμό των  Βέρντι και Μασνέ. Καλαίσθητη η ενδυματολογική επιμέλεια της Καίτης Μαλέσκου και εξαιρετική η συνοπτική μουσικολογική ανάλυση της Νάνσυ Μαράντου. Οι δύο καλλιτέχνες σε εξαιρετική φωνητική φόρμα  ερμήνευσαν τα έργα και καταχειροκροτήθηκαν από το κατάμεστο θέατρο του Ιδρύματος Θεοχαράκη. 

Ο βαρύτονος Νικόλας Καραγκιαούρης ως Macbethστην άρια «Pieta, rispetto, amore» από την τέταρτη πράξη της Όπερας «Macbeth» του Βέρντι   απέδωσε το βασανιστικό φόβο του για τη ζωή με ιδιαίτερα εκφραστικό τρόπο. Το ίδιο και στην  άρια του Φρανκ από την πρώτη πράξη της όπερας «Έντγκαρ» του Τζιάκομο Πουτσίνι όπου τόνισε τα μελωδικά συνθετικά ιδιώματα του Ιταλού συνθέτη και ανέδειξε την πληρότητα των εύηχων μελωδιών του έργου. Θαυμάσια επικοινωνώντας  μεταξύ τους  οι δύο καλλιτέχνες  ερμήνευσαν το ντουέτο του Κόμη ντι Λούνα και της Λεονόρα από την τέταρτη πράξη της όπερας «Τροβατόρε»του Βέρντι. Σπαρακτική στην επίκλησή της προς τον κόμη, η Έλλη Αναστασοπούλου, με σκοπό να τον αποτρέψει να πραγματοποιήσει την απόφασή του και  να  θανατώσει τον αγαπημένο της Μανρίκο. Επίσης, στο ντουέτο από τη δεύτερη πράξη της Τόσκας του Τζιάκομο Πουτσίνι με τη στήριξη του Νικόλα Καραγκιαούρη ως Σκάρπια, η νεαρή σοπράνο με άψογη άρθρωση και δραματικότητα  απέδωσε τη διάσημη ερωτευμένη αοιδό που φτάνει στο έγκλημα προκειμένου να σώσει τη ζωή του αγαπημένου της και όταν αποτυγχάνει δίδει τέλος στη ζωή της.

Στο δικό της σόλο η Έλλη Αναστασοπούλου σκιαγράφησε την ερωτευμένη ηρωίδα του Βιντσέντσο Μπελίνι, Ελβίρα, από τους Πουριτανούς  και ανέδειξε τη μελωδικότητα της άριας  με το ρομαντικό πάθος και το ύφος των  ευγενών κυριών του 17ου αιώνα. Η δε δραματικότητα της Λεονόρα από τη Δύναμη του Πεπρωμένου του Βέρντι βγήκε αβίαστα από τη νεαρή σοπράνο καθώς διαθέτει μεγάλη φωνητική γκάμα  και σπάνιο υποκριτικό ταλέντο.

 Όση ώρα  ακούγαμε την Έλλη Αναστασοπούλου  με την  πλούσια σε έκταση φωνή, το λαμπερό  ηχόχρωμα, τις βαθιές δραματικές νότες που  δύσκολα συναντά κανείς σε λυρική Σοπράνο και την  εκπληκτική σκηνική της παρουσία, σκεπτόμαστε ότι αν υπήρχαν και στην Ελλάδα «Κυνηγοί Ταλέντων» ίσως αυτή τη στιγμή να είχε τους καλύτερους δασκάλους του εξωτερικού  και να τραγουδούσε στα μεγαλύτερα Λυρικά Θέατρα του κόσμου. 

 Αφήσαμε το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. και Μ. Θεοχαράκη παίρνοντας μαζί μας το υψηλής ποιότητος καλλιτεχνικό βίωμα που, δυστυχώς, περιορίστηκε από τη σκέψη ότι σπάνια ταλέντα δεν έχουν στη χώρα μας τη στήριξη και τη βοήθεια που θα άρμοζε.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Follow by Email