© ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση και αναπαραγωγή οποιωνδήποτε στοιχείων ή σημείων του e-περιοδικού μας, χωρίς γραπτή άδεια του υπεύθυνου π. Παναγιώτη Καποδίστρια (pakapodistrias@gmail.com), καθώς αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία, προστατευόμενη από τον νόμο 2121/1993 και την Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης, κυρωμένη από τον νόμο 100/1975.

Α Ν Α Γ Ν Ω Σ Τ Η Ρ Ι Ο

Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024

Η Ζακυνθινή Ψαλτική Παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας (προέλευση, μουσικά χειρόγραφα, σχόλια)

Εισήγηση του ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΚΛΑΔΗ σε επτανησιακό συνέδριο στην Κεφαλονιά, 11.11.2024 

Σεβασμιότατε Μητροπολίτα κ.κ. Δημήτριε, Αξιότιμοι σύνεδροι, Κυρίες και Κύριοι

Σας ευχαριστώ πολύ για την τιμή να συμμετάσχω στο εν λόγω συνέδριο, εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες και είμαι βέβαιος ότι οι σημερινές συζητήσεις θα μας επιτρέψουν να εξερευνήσουμε βαθύτερα αυτό το μουσικό ιδίωμα.

Στο συνέδριο συμμετέχω ως καθηγητής μουσικής και ερευνητής του ζακυνθινού εκκλησιαστικού μέλους, με σκοπό να σας παρουσιάσω την πορεία της Ζακυνθινής Ψαλτικής από τα πρώτα χρόνια της μέχρι τη ψηφιοποίησή της και μέσω αυτής, την διάσωσή της.

 Η μουσική παράδοση των Επτανήσων, με την μακρά και πλούσια ιστορία της, αποτελεί έναν μοναδικό θησαυρό του πολιτισμού μας.

Έχοντας υπόψη και τις σχετικές, εκτενείς και άκρως διαφωτιστικές μελέτες (ιστορικές, θεωρητικές και πρακτικές) αξιόλογων ερευνητών, η σημερινή μου παρέμβαση είναι στη ουσία μια περιληπτική αναφορά σε ορισμένους τομείς του ζητήματος. Επίσης, η αναφορά μου αυτή αντανακλά στο ζωηρό ενδιαφέρον αλλά και την αγωνία μου για την διάδοση του γνήσιου Ζακυνθινού εκκλησιαστικού μέλους, μέσα από την κατά το δυνατόν πληρέστερη και αυθεντικότερη καταγραφή και απόδοσή του.

Το θέμα της ομιλίας μου,  επικεντρώνεται στην επτανησιακή εκκλησιαστική μουσική και περιλαμβάνει τις εξής ενότητες:

1. Ιστορική αναδρομή της Επτανησιακής Εκκλησιαστικής Μουσικής.

2. Απαρχές της  Εκκλησιαστικής Μουσικής, Προέλευση του Ζακυνθινού Μέλους.

3. Γενική θεώρηση Κρητο - επτανησιακού μέλους

4. Τα χειρόγραφα, η μελέτη και η σημασία τους.

5. Υφή, τρόπος απόδοσης, μορφολογία, Ψαλμώδηση και αρμονική ανάλυση.

6. Μουσική εκτέλεση, προτάσεις αξιοποίησης και μελέτης χειρογράφων.

7. Αιτίες παρακμής ζακυνθινού εκκλησιαστικού μέλους. 

ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails