Γράφει η ΑΝΘΟΥΛΑ ΔΑΝΙΗΛ
Ο Χέντελ (1685-1759) είχε μια τριαντάχρονη επιτυχημένη καριέρα μέχρι το 1740-1741 που δύο όπερες του ο Ιδομένεας και η Δηιδάμεια είχαν χλιαρή υποδοχή πράγμα που τον έκανε να πάρει την απόφαση και να δεχτεί την πρόσκληση του Δούκα του Ντεβονσάιρ Ουίλλιαμ Κέιβεντις και έτσι έφτασε στο Δουβλίνο στις 18 Νοεμβρίου του 1741, φέροντας μαζί του ένα φορητό όργανο, μερικούς μουσικούς και πολλά έργα ανάμεσα στα οποία ήταν και το ορατόριο «Der Messias- Μεσσίας». Ο Χέντελ δούλεψε εντατικά πάνω στο λιμπρέτο του Τσαρλς Τζένες για να το ολοκληρώσει – 260 σελίδες, μέσα σε 24 μέρες και να το παρουσιάσει το Πάσχα του 1742. Το λιμπρέτο συναπαρτίστηκε από κείμενα της Αγίας Γραφής, της Παλαιάς Διαθήκης, συγκεκριμένα του Ησαΐα, τα οποία προφητεύουν τον ερχομό του Μεσσία. Δεν πρόκειται για αναπαράσταση της ζωής του Χριστού γενικά, αλλά για τρία μέρη στα οποία προφητεύεται η Γέννησή Του –Behold a virgine shall conseive and bear a Son and shal call His name Emmanuel, God with us. Στο δεύτερο μέρος, εξυμνείται η θυσία Του και τέλος προαναγγέλλεται η Ανάσταση των νεκρών και η ανάληψη του Ιησού στους ουρανούς: For now is Christ risen from the death. .Βεβαίως έχει τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ρετσιτατίβο, άριες και χορικά αλλά το κάθε ρετσιτατίβο είναι μουσικό στιγμιότυπο, είναι μελωδικό όπως η άρια η οποία ακολουθεί το χορικό, με διαφοροποιήσεις. Εκείνο όμως που ξεχωρίζει είναι τα χορικά τα οποία είναι μεγαλοπρεπή και επιβλητικά ή ουράνια και ανάλαφρα.