© ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση και αναπαραγωγή οποιωνδήποτε στοιχείων ή σημείων του e-περιοδικού μας, χωρίς γραπτή άδεια του υπεύθυνου π. Παναγιώτη Καποδίστρια (pakapodistrias@gmail.com), καθώς αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία, προστατευόμενη από τον νόμο 2121/1993 και την Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης, κυρωμένη από τον νόμο 100/1975.

Α Ν Α Γ Ν Ω Σ Τ Η Ρ Ι Ο

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

π. Παναγιώτης Καποδίστριας: ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΟΧΕΣ (Συμμετοχή στον Μαραθώνιο Ποίησης 2013)


Τέταρσι καιροίς
μας ξεγελά ο Χρόνος
και μας εξαντλεί
σχίζοντας πουκάμισα
ή σπάζοντας πλακάκια.

Τότε ο βίος
παίρνει βεβιασμένος
τ’ όνομα ζωή
υπερχειλίζει το φρε-
άτιο κι όλα βρομούν.

[Μπανάτο Ζακύνθου, Χειμώνας 2012-13. 
Εικαστικό σχόλιο στο ποίημα: Έργο Κώστα Τσόκλη]

Τάσος Ζαρκάδης: α) ΑΝΑΜΝΗΣΗ, β) ΠΕΡΙ ΑΘΑΝΑΣΙΑΣ (Συμμετοχή στον Μαραθώνιο Ποίησης 2013)


ΑΝΑΜΝΗΣΗ

Δε χόρταινε το μάτι τ’ άπληστο
τώρα μια θύμηση φτάνει.
Κι όμως κάποτε γεύτηκα πίστη.

Λύτρωση ο ανέλπιδος δρόμος,
ατελεύτητος
μα τον μέτρησα.

Μαστίγωμα το χθες όταν το νιώθεις σήμερα.

Γι’ αυτό πρέπει η πληγή στο αλάτι να κλείνει
πόνο βαθύτερο πριν βρει.
Γι' αυτό πρέπει η φωτιά και με λάδι να σβήνει
να 'χει ελπίδα ο διψασμένος.

Θα μάθω λίγα να βλέπω,
μη συνηθίσει το μάτι στα πολλά
και μου πνιγεί στ' αντίο.

*     *     *

ΠΕΡΙ ΑΘΑΝΑΣΙΑΣ

Η ζωή μικρή και εσύ βιαστικός να μεγαλώσεις
ώσπου να μην χωράς πια.
Και πάνω που δανείζεσαι ανάστημα
ο έρωτας
σε λιγοστεύει
στης ψευδαίσθησής σου την κορυφή.

Δεν κόβει μπόι
μόνο αφαιρεί καρδιά.
Σα ν’ αγνοεί
πως εκείνη τελικά
θα γευτεί αθανασία.


[Εικαστικό σχόλιο στα ποιήματα: Ζωγραφική Κωνσταντίνου Ράμμου.]

Άννα Τσουκαλά Κουφού: α) ΠόΤΕ, β) ΤΩΡΑ ΤΟΝ ΜΑΡΤΗ (Συμμετοχή στον Μαραθώνιο Ποίησης 2013)



ΠόΤΕ

Διάφανες μέρες καρτερώ
όρθρους  εσπερινούς
ανένταχτης ψυχής ανάσα.
Με μια ισοτιμία  ισόνομη.
Πολύ λησμονοβότανο
θα βλάψει τον λαό  μας.
Μα το βουνό της Άρνης
πυκνοφύεται!
Στον ποταμό του Ρήχιου
ο Βάκχος συνεχίζει
την γιορτή του.
Πότε θα σταματήσουν
οι γιορτές του Βάκχου;

17/3/2013

*     *     *


ΤΩΡΑ ΤΟΝ ΜΑΡΤΗ

Στο ηλιοβασίλεμα της Πόλης
κοπάδια  μαυροφορεμένα
αντικρίζεις
Γιορτή  καθημερινή.
Αγκαλιάζουν ασφυκτικά
τους δρόμους, τα στενά
τον Εσταυρωμένο.
Ακάλυπτοι αρχαιολόγοι
τριγυρνούν
αγωνίζονται να ξεκρεμάσουν
το "Τη υπερμάχω"
ντόπιοι να ξεριζώσουν
τη μνήμη
κι ο Βόσπορος
να καλλύνει τις βερόνικες.

Τώρα τον Μάρτη
για κοίτα πώς θεριεύουν
οι πικροδάφνες!

[Εικαστικό σχόλιο στα ποιήματα: Ρένα Κουρπά]

Τάσος Βυζάντιος (π. Α. Δ. Σ.): ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ (Συμμετοχή στον Μαραθώνιο Ποίησης 2013)



Σταθμοί, γραμμές, βαγόνια
ανακοινώσεις και φωνές
εφημερίδες της ημέρας
καθίσματα στις αποχρώσεις του μπλε.

Mind the gap!

Τσάντες και βαλίτσες πολλές
ειδών και χρωμάτων ποικίλων
ευωδίες εξωτικές
επιβατών πολυταξιδεμένων.

Πέτρες και χαλίκια στη Baker Street
λόφοι ολόκληροι από πέτρες και χαλίκια
πιθανόν να προορίζονται
για κάποια παγανιστική τελετή!

Το τρένο τρέχει με ιλιγγιώδη ταχύτητα
προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Στα βαγόνια και στους σταθμούς
διαφημίσεις και εικόνες ελκυστικές
κάθε μια κι ένα ταξίδι από μόνη της.

Η γραμμή του Ιωβηλαίου και πάλι γεμάτη.
Ίσως στον επόμενο σταθμό
ν’ αδειάσει κάποια θέση.

(Λονδίνο, 6 Μαρτίου 2013)


Διονύσης Σέρρας: ΣΗΜΕΙΟΓΡΑΦΙΑ (Συμμετοχή στον Μαραθώνιο Ποίησης 2013)



1
Τρέχουν κ’ οι λέξεις
μ’ αφετηρία ή τέλος
σε πλάνης στροφές.

2
Τάξε στον Ήλιο
χυμούς και ισκιώματα -
Καλοκαιριάζει.

3
Μέτωπο κι άκρα
τα σπλάχνα ιχνογραφούν
μ’ άχνας γραφίδα.

4
Άπληστο σώμα -
Τα δόντια σαρκώνονται
με πάθους ουλές.

5
Κοίτα το χέρι -
Κ’ ένα βλέμμα σού φτάνει
για να κρατηθείς.

6
Μάταιη μάχη -
με το σώμα σαν φτέρνα
του Αχιλλέα.

7
Αφής εκταφή -
Σκοντάφτουν στα όνειρα
οι νεκροθάφτες.

[Φωτογραφικό σχόλιο στα τρίστιχα: Μια ενταφιασμένη Θεσσαλονικιά του 3ου π. Χ. αιώνα, χρυσοστεφανωμένη. Ανακαλύφτηκε πρόσφατα στις εκσκαφές για το μετρό της Θεσσαλονίκης]

Κατίνα Βλάχου: α) ΑΜΗΝ, β) Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ, γ) ΤΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙ (Συμμετοχή στον Μαραθώνιο Ποίησης 2013)


Aμήν

Αμήν στο χέρι
που πέταξε στο χώμα
το μαχαίρι
για να προσφέρει
Αμήν στο στόμα
που γεύτηκε το μέλι
και το μοιράστηκε
με άλλο σώμα
Αμήν στην σκέψη
που γέμισε με χρώμα
την συνήθεια
για να παίξει
Αμήν στη λέξη
που γύρισε τα μέσα έξω
την αλήθεια
για να φέξει

*     *     *

H Aντιγόνη

Είχε στα μάτια φως μελένιο
Στα χείλη λόγο κοραλλένιο
Στα χέρια αγάπη να λιγώνει
και στην ψυχή καλά κρυμμένο
πάθος σαν λάθος
να τη λιώνει
Ένα κορίτσι που το λέγαν
Αντιγόνη

*     *     *

Το λουλούδι

Δεν ξέρει αν είναι
το λουλούδι
κυκλάμινο ή μαργαρίτα
μέχρι το κρύο να το κάψει
ή ένα χέρι να το κόψει
Αυτό περίμενε
στη σύντομη ζωή του
Με πόνο και με θάνατο
να καταλάβει


[Εικαστικό σχόλιο στα ποιήματα: «Το μεγάλο τραπέζι», έργο του Θανάση Εξαρχόπουλου]

Διονύσης Φλεμοτόμος: ΑΝΑΡΡΩΣΗ (Συμμετοχή στον Μαραθώνιο Ποίησης 2013)


Ό,τι κι αν έγινε
είναι Καλοκαίρι
με τις εσπερινές ευωδιές
των λευκών επιθυμιών
τα καθρεφτίσματα στη θάλασσα
τις ολονύχτιες καταδύσεις
μα περισσότερο το σώμα σου
να ντύνεται απόλυτα γυμνό
στην κεντρική οδό
της επαρχίας μας.

Ζαχαρίας Στουφής: α) ΜΕΓΑΛΟ ΨΕΜΑ, β) ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΓΑΠΕΣ, γ) Η ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΡΙΕΡΑ (Συμμετοχή στον Μαραθώνιο Ποίησης 2013)



ΜΕΓΑΛΟ  ΨΕΜΑ

Ετούτη η πατρίδα είναι ψέματα· ο μεγάλος της ήλιος είναι λιοπύρι που κατατρώει τους εργάτες, η πανέμορφη θάλασσα, σέπει τα κόκαλά μας, οι γλάροι και τα χελιδόνια είναι παλιόπουλα, όσο για τις γοργόνες της, ούτε να τις γαμήσεις δεν μπορείς.
Ετούτη η χώρα της ποίησης είναι ψέματα, μονάχα οι άντρες γράφουνε ποιήματα, μια ηλικιωμένη γυναίκα είπε: Όταν  ήμουν δέκα έξι χρονών, βρήκε η μάνα μου το τετράδιο με τα ποιήματά μου και με σάπισε στο ξύλο, μετά το έσκισε και μ’ έστειλε στα χωράφια για δουλειά.
Όλα, όλα είναι ψέματα, το πολίτευμα και τα ναρκωτικά, ακόμα και εγώ που κάνω κριτική· ας πούμε, τα καλοκαίρια, βάζω σε μία νάιλον σακούλα από super market μία πετσέτα, ένα βιβλίο που δεν μου αρέσει, το κινητό, τα κλειδιά  και κατεβαίνω με τα πόδια στη θάλασσα για λίγο μπανάκι. Κρατώ ανοιχτό το βιβλίο μα σκοτώνω την ώρα μου χαζεύοντας τα κωλαράκια της πλαζ.
Αληθινός διανοούμενος! Όχι μαλακίες…



ΜΕΓΑΛΕΣ  ΑΓΑΠΕΣ

Ιδιαίτερες πατρίδες μου, μεγάλες μου αγάπες, αχ πόσο δεν ήθελα να γνώριζα τον πόνο σας. Δε μιλώ για την ώρα που πρέπει να σας αποχωριστώ, αλλά για την ώρα που αναγκαστικά σας επισκέπτομαι· μετατρέπεστε σε εφιαλτικά φαντάσματα όπως οι παλιές μεγάλες μου αγάπες που ενώ έχω χρόνια να τις θυμηθώ, ξάφνου εμφανίζονται μπροστά μου, όχι όμως, σαν τα φαντάσματα των νεκρών που βλέπουν οι ζωντανοί και αναρριγούν στην ιδέα του θανάτου, αλλά,  σαν τα φαντάσματα των ζωντανών που βλέπουν οι νεκροί και αναθυμούνται την φρίκη της ύπαρξης.
Μεγάλες μου αγάπες δεν είναι μόνο οι πατρίδες και οι έρωτες, είναι και οι μεγάλοι μαλάκες της ζωής μου. Σε αυτούς χρωστώ σχεδόν τα πάντα, παρόλο, που σαν τους συναντώ αλλάζω πεζοδρόμιο, το παραδέχομαι, δεν μπόρεσα ποτέ να τους νικήσω. Βέβαια το ζητούμενο δεν είναι να μη γίνεις μαλάκας, αλλά και να φτάσεις σε υψηλά επίπεδα την ζωή σου και την τέχνη σου, αλλά για αυτά… ποιος χέστηκε;



Η  ΜΕΓΑΛΗ  ΚΑΡΙΕΡΑ

Θα πρέπει να ήμουν πέντε χρονών όταν με πρωτοπήγε η μάνα μου να προσκυνήσω τον Άγιο. Ήταν η μέρα της γιορτής του και παρόλο που τον φοβήθηκα πολύ, με εντυπωσίασε η αφοσίωση και η λατρεία των πιστών. Αυτό θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω, σκέφτηκα, Άγιος, να σέρνονται όλοι γονυπετείς στα πόδια μου, εισπράττοντας την παγερή μου ακινησία.
Αυτή είναι η καριέρα μου στη μεταφυσική και για πολύ λίγο στη metal εφηβεία μου που ήθελα να γίνω βρικόλακας. Μετά ήθελα να γίνω αρχαιολόγος και γεωλόγος και ζωγράφος ήθελα… και τι δεν ήθελα, ακόμα και πορνοστάρ ήθελα, αλλά ντρεπόμουνα που θα έβλεπαν οι άλλοι το πουλί μου. Βέβαια ο κόσμος με έβλεπε αλλιώς, κάποιοι με θεωρούσαν ανώμαλο, κάποιοι άλλοι ναρκομανή και άλλοι έλεγαν πως έχω κόψει τελείως. Αλλά εγώ, όπως τόσοι άλλοι επιβίωσα κουτσά στραβά χωρίς πτυχία και περγαμηνές.
Τελικά πια είναι η μεγάλη καριέρα, η καθημερινότητα ή τα όσα ποτέ δεν καταφέραμε; Όταν σκέπτομαι κάτι τέτοια, πραγματικά θέλω να με ευχαριστήσω που δεν με έκανα, έναν από τα εκατομμύρια σωτήρες του κόσμου. 

[Εικαστικό σχόλιο στα ποιήματα: Έργο του Τάσου Νικάκη]

Σαράντης Αντίοχος: ΕΝΑΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΜΑ (Συμμετοχή στον Μαραθώνιο Ποίησης 2013)


π. Γεώργιος Α. Λέκκας: α) ΩΔΗ ΣΕ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥΣ, β) ΕΝΑ (Συμμετοχή στον Μαραθώνιο Ποίησης 2013)



ΩΔΗ ΣΕ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥΣ

Ἀγαπημένοι μου, θέλω νὰ εἶμαι
φιλὶ στὰ χείλη σας γιὰ Καλημέρα
τὸ φῶς ποὺ περνάει μὲς ἀπ’ τὶς γρίλιες σας
τὸ νερὸ ποὺ ξεπλένει τὸ σῶμα σας
ὁ ἀέρας ποὺ κατεβαίνει τὶς καμινάδες σας
τὸ χιόνι ποὺ λειώνει στὴ στέγη σας
τὸ σκυλὶ ποὺ φυλάει στὴν πόρτα σας
φιλὶ στὸ μέτωπό σας γιὰ Καληνύχτα.

(12.1.13)

*     *     *

ΕΝΑ

Ὅπου πεινᾶτε ἀδέλφια μου πεινάω μαζί σας
κι ὅπου πονᾶτε ἀδέλφια μου κι ἐγὼ πονάω μαζί σας.
Ὅπου φοβᾶσθε ἀδέλφια μου φοβᾶμαι μαζί σας
κι ὅπου ξαγρυπνᾶτε ἀδέλφια μου κι ἐγὼ ξαγρυπνάω μαζί σας.
Ὅ,τι ἀγαπᾶτε ἀδέλφια μου τὸ ἀγαπάω μαζί σας
κι ὅπου ἐρωτεύεσθε ἀδέλφια μου κι ἐγὼ ἐρωτεύομαι μαζί σας.
Ὅπου γεννιέσθε ἀδέλφια μου ξαναγεννιέμαι μαζί σας
καὶ κάθε ποὺ πεθαίνετε ἀδέλφια μου κι ἐγὼ πεθαίνω μαζί σας.
Ὅπου κι ἂν εἶστε ἀδέλφια μου εἶναι ἡ καρδιά μου
κι ὅσο θὰ πίνετε ἀπὸ τὸ αἷμα μου ἀδέλφια μου
τόσο θὰ ξεδιψάει κι ἡ καρδιά μου.
Ἄλλωστε θάνατος εἶναι μονάχα ὅ,τι ἐμποδίζει
νὰ εἴμαστε ἕνα ὅλοι ἀδέλφια μου σ’ ὅλους τοὺς κόσμους.
Ὅπου κι ἂν εἶστε ἀδέλφια μου εἶμαι μαζί σας.
Παντοῦ ὅπου καὶ νἆστε ἀδέλφια μου
σκύβω καὶ προσκυνῶ πάνω στὴν καρδιά σας.

(10.12.11/15.3.13)

[Εικαστικό σχόλιο στα ποιήματα: Χαρακτικό του Α. Αστεριάδη]

Λεωνίδας Μερτύρης: ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ (Συμμετοχή στον Μαραθώνιο Ποίησης 2013)


Και όμως,
μέσα σ' έναν βουκολικό συνωστισμό
γυναικείων προαστιακών ορυμαγδών
και ανδρικών επεξηγηματικών αποτιμήσεων,
επέβαλα στα αυτιά μου τη φραγή,
επέβαλα στα μάτια μου την αποχή.

Κοινοποίησα ευθαρσώς
στο δεξί μου χέρι
την ανάγκη για κυριαρχική δράση,
περιμένοντας μεγαλοπρεπώς
την τελική υπογραφή.


[Εικαστικό σχόλιο στο ποίημα, έργο του Νίκου Σταυρακαντωνάκη]

Δημήτρης Κονιδάρης: α) ΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑΦΩ ΟΙΚΕΙΣ;, β) ΠΟΙΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ… (Συμμετοχή στον Μαραθώνιο Ποίησης 2013)

Πώς και τάφω οικείς; 

                        Αικατ. Κονιδάρη, 1919-1933
………………………………………….

«Τίποτα από τα σπουδαία δεν ήξερα
‒ απ’ ό,τι γινόταν κείνο τον καιρό στον κόσμο ‒
γιατί ζούσα σ’ ένα σπίτι
αγαλλίασης και αλληλεγγύης,
σ’ ένα μαγευτικό κερκυραϊκό προάστιο,
με ικμάδα ζωής και μ’ αισιοδοξία,
ένα παιδί προσήλυτο στα πάθη των αισθημάτων,
ένα παιδί προσήλυτο στην ομορφιά
ενός ιδεώδους περιβάλλοντος ζωής,
πλάι σε κελαρυστά ρυάκια
με πολύχρωμα ωδικά πτηνά,
με παιδικά τραγούδια μαγείας
και θριάμβων».

(Αναζωπυρώνεται η μνήμη της κοπέλας
που κάποτε έζησε
και κλαίει).


*     *     *


Ποιους ρόλους…

Την ίδια ώρα που αναστατώνεται
και κομματιάζεται
το καταφύγιο της καρδιάς μας,
γιατί γνωρίζουμε στο βάθος
πως θάρθει κι η πανάρχαια νύχτα
σαν ένα αιφνίδιο κακό μελτέμι
που θ’ αλλάξει για τον καθένα μας τα πάντα,

πως δεν θα έχουμε σε λίγο στόμα
να ιστορούμε βεβαιότητες και πεποιθήσεις

‒ την ίδια ώρα
μοχθούμε, κουραζόμαστε κι εξαντλούμαστε
για τις κλειστές μας μεθόδους αναφοράς
και για τους ρόλους μας στον κόσμο.

Ποιο νόημα, ποιους ρόλους!...


[Εικαστικό σχόλιο στα ποιήματα: Έργο Γιάννη Μόραλη]

π. Κων. Ν. Καλλιανός: α) ΠΟΡΕΙΑΣ ΕΠΙΓΝΩΣΗ…, β) ΑΥΤΑΠΑΤΗ (Συμμετοχή στον Μαραθώνιο Ποίησης 2013)

Πορείας ἐπίγνωση...

Στὸ φιλόμουσον ζεῦγος Ἰωάννου καί Μαρίας Παπαχρήστου,
ἀέναον εὐχετήριον

1.
Γράφω
σημαίνει πώς ἰχνογραφῶ
τὸ ἀπροσδιόριστο
τὸ αἴσθημα
ποὺ μέσα μου παλεύει.
Γράφω
σημαίνει πὼς ὁριοθετῶ
τὸν προσωπικό μου Γολγοθά
πού ἀσφαλῶς κάποιοι δὲ γνωρίζουν
κι ἄλλοι προσποιοῦνται ὅτι  δὲν τὸν ἤξεραν...

2.
Συγχωρέστε με,
δὲν εἶμαι ποιητὴς
συλλέκτης λέξεων εἶμαι,
ποὺ σᾶς τὶς κομίζω
ταλαιπωρώντας κάποτε τὰ μάτια σας
κι ἀσφαλῶς τὶς ψυχές σας ...


*    *    *


Αὐταπάτη

Μερικὲς φορὲς
ὅλη ἡ διαδικασία τῶν ἐσωτερικῶν μας συγκρούσεων
μιὰν αὐταπάτη εἶναι
ποὺ τὴν προσποιεῖται  ἡ φιλαυτία μας
γιὰ νὰ ἐπιβιώσει ἄφοβα.


[Εικαστικό σχόλιο στα ποιήματα: Έργο της Κατερίνας Βερούτσου]

Δημήτρης Γ. Μαγριπλής: ΕΠΙΚΑΙΡΟΓΡΑΦΗΜΑ (Συμμετοχή στον Μαραθώνιο Ποίησης 2013)


Ο χαρταετός
αφημένος στο δένδρο
ονείρου πτώση.
Πώς να ανέβω εκεί πάνω;
Πώς να σώσω την πτήση;
Τα παιδικά μου χρόνια
ξεθωριάζουν στο φως
κι εγώ,
σαν μαύρο της βροχής σύννεφο,
ρέω στη γη.

[Εικαστικό σχόλιο στο ποίημα: Έργο Σπύρου Βασιλείου]

Καλλιόπη Εξάρχου: α) Η ΓΗ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ, β) ΕΚΣΚΑΦΕΣ, γ) ΠΡΩΤΗ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ (Συμμετοχή στον Μαραθώνιο Ποίησης 2013)


H γη των λέξεων              
                                                                                     
Άγρια γη είναι
Αδούλωτη
Με πτυχώσεις και βάραθρα
Για να την εξημερώσεις
χρειάζεται ανασκαφή
Να φτάσεις μέχρι τα σπλάχνα της
Να πετάξεις τις πέτρες
που την πληγώνουν
Μόνον έτσι θα αφρατέψει το χώμα
Μετά, τα γνωστά
Σπορά
Ωρίμανση στο σκότος
Άνθιση
Κρίσιμη στιγμή το πρώτο άγγιγμα
Ο καρπός έχει καταχωνιασμένα τα μυστικά του
Τα χέρια που θα τον κρατήσουν
πρέπει να είναι τρυφερά
για να ακούσουν εντός του
Ανάμεσα σ’ αυτά τα χέρια
κρύβεται η τέχνη του πολλαπλασιασμού
Έτσι τουλάχιστον υπόσχεται
η γη των λέξεων                                                          
με τον υπόγειο
γεω-λογικό πλούτο.

*     *     *

Εκσκαφές

Κάτι τέτοια κάνω διαρκώς
Δεν αφήνω τα πράγματα
στην ησυχία τους
Να υπάρχουν εν σιωπή
με τη ζωή που τους έλαχε
Δεν ξέρω τι φταίει
Ίσως το ανήσυχο της φύσης μου
που με εξωθεί
σε εκσκαφές υλικών
Ας πούμε
καιρό τώρα αναρωτιέμαι
από τι είναι φτιαγμένος ο έρωτας
Πώς καταφέρνει και απλώνεται
σαν προέκταση της ανάσας
Προσπαθώ να αγγίξω τους αρμούς του
και βλέπω ότι είναι διάφανοι
τις αρθρώσεις του
κι είναι εύκαμπτες
Γι αυτό, υποθέτω,
ανεβάζει και κατεβάζει τις εντάσεις
με τόση ευκολία
Aπ’ το όλον
στο τίποτε
από το τίποτε στο όλον
με έναν πόνο
λες και δεν υπήρξε ποτέ
κυοφορία παθών
Απορώ
Και θα απορώ για πάντα
Και για την αρχή
και για το τέλος του

*     *     *

Πρώτη του έτους

Πρώτη του έτους
και με βρήκε βαθιά πληγή
στο στήθος
Εκεί ψηλά
από όπου                                                                       
διαχέεται ανενόχλητη
η κραυγή
προς τα πάνω.

Την είδα να σκίζει σαν αστραπή
το εμβρόντητο σύμπαν
κι ευθύς με πήρε πόνος μεγάλος.

Για τα χαρισάμενα λόγια
που λησμονήσαμε
τις αγαθές προθέσεις
που απωλέσαμε
την περιούσια ουσία
που δεν μας άντεξε.

Και μετά
το ένα έφερε το άλλο.

Αδιέξοδα πάθη
Περιττές φωνές
Πολλαπλάσιες διαψεύσεις
«άνευ θρήνου Ερινύος».

Πού να ξέραμε
ότι στα άλαλα άλεκτα
υποφώσκoυν
αιτίες ακριβής ζωής.

-----------------------
Η Καλλιόπη Εξάρχου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Θεατρολογίας στο Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. 
Related Posts with Thumbnails